- 19
- lis
<!–more–>Najróżniejsze gry terenowe są coraz popularniejsze pośród różnego rodzaju firm. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, które się odniesie organizując coś takiego. Dobrze przeprowadzona gra znacząco może polepszyć relacje pomiędzy pracownikami, a poza tym poszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Całkiem niedawno z naprawdę dużym rozmachem została zorganizowana przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uznało za największą w Polsce. Brali w niej bowiem udział praktycznie wszyscy pracownicy, co w sumie dało 450 osób. Oprócz tego całością opiekowało się prawie czterdziestu trenerów, którzy odpowiedzialni byli za organizację zajęć z poszczególnymi zespołami.
<br>
Niewielką część z tej grupy trenerów stanowili pracownicy z firmy szkoleniowej, ale zdecydowaną większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni nieco wcześniej do hotelu, w którym wszystko się odbywało, i przeszli tam odpowiednie przeszkolenie. Tym sposobem bez większych problemów poradzili sobie ze swoimi zadaniami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był Prezes firmy, który w prywatnym życiu jest doświadczonym alpinistą. Wykorzystał on swoją pasję i zainteresowania do tego, aby na podstawie wyprawy w góry przekazać słuchaczom dużo interesującej wiedzy na temat zarządzania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Tym samym nawiązał on do zagadnień pracy w zespole, tak ważnej we wszystkich firmach.
<br>
W czasie organizowanej gry wszystkich uczestników podzielono na 25 grup, jakie przez cały dzień realizowały wyznaczony plan. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli niestandardowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich uczestnicy powinni się wykazać dużą dawną zaufania i kreatywności.
<br>
Wszystkie eksperymenty kończyły się przekazaniem drużynie odpowiednich kart, z jakimi ta powinna się dokładnie zaznajomić. Podczas analizowania kart w praktyce uczestnicy weryfikowali swoje działania nawiązaniu do pięciu głównych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do swojej codziennej pracy.