O co warto się zapytać przy szukaniu hotelu na zorganizowanie szkolenia.
- 17
- cze
Jednym z częstszych sposobów na wykonanie szkoleń pracowniczych są kilkudniowe wyjazdy do jakiegoś hotelu. Takie rozwiązanie charakteryzuje się kilkoma zaletami, między innymi taką, że przebywając na miejscu z grupą uczestników można się skupić jedynie na tym, żeby odpowiednio ten czas wykorzystać. Rzecz jasna przy założeniu, że wszystko będzie w porządku z hotelem, bowiem czasami różnie może z tym być.
Wiele takich obiektów wyklucza się od razu na wybranie miejsca na organizację szkolenia, przykładowo po rozmowie z recepcją czy też przejrzeniu strony internetowej. Jednak w czasie poszukiwań powinno się dodatkowo zapytać o kilka rzeczy, i przy okazji się dowiedzieć o sprawy, jakie hotele najczęściej będą ukrywać, a na pewno nie powiedzą o tym pierwsze.
Przede wszystkim kwestia dotyczy remontowych prac, co do których rzadko się zdarza, że odwiedzający goście są informowani wcześniej. A realizacja szkoleń przy ryku młotów udarowych albo wiertarek z całą pewnością nie jest wygodne, czasami wręcz nie pozwalając na pracę. Z tego też powodu za każdym razem należy o to zapytać, wtedy można być pewnym, że jednak jakaś odpowiedź zostanie udzielona.
Dużym problemem są też jakieś wesela, imprezy a nawet inne grupy szkoleniowe. Przeprowadzenie w efektywny sposób wszystkich zagadnień wymaga odpowiednich warunków – jeżeli zza drzwi będzie dobiegała głośna muzyka, to z pewnością będzie to miało wpływ na uczestników. O to także warto zapytać przy szukaniu miejsca na szkolenie, jeśli takie imprezy mają być organizowane w czasie wyjazdu, to być może lepiej będzie pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu.
Powinno się także dokładnie sprawdzić informacje o wyposażeniu i wielkości sal konferencyjnych, jakie znajdują się na terenie hoteli. Spora część hoteli może lekko naginać rzeczywistość przy podawaniu informacji na stronie, z tego też powodu najlepiej wszystkiego się dowiedzieć na recepcji czy u managera.
Przy większych grupach szkoleniowych bardzo ważna jest także sprawna obsługa, tak aby uczestnicy nie byli zmuszeni do czekania w ogonku do obiadu czy meldunku. Takie tematy także należy wyjaśnić wcześniej z pracownikami hotelu, żeby nie było później niepotrzebnego bałaganu i zamieszania.